محاسبه سوزاندن کالری با تردمیل

27/بهمن/1399 تردمیل - مقالات بدون دیدگاه

محاسبه سوزاندن کالری با تردمیل : شکی در این نیست که دویدن بر روی تردمیل، باعث کم‌‌شدن وزن و رسیدن به هدفتان یعنی تناسب اندام خواهد شد؛ اما این نکته مهم را به یاد داشته باشید که تنها با در اختیار داشتن این وسیله به هدفتان نخواهید رسید. (چگونه دویدن بر روی تردمیل را جذاب کنیم؟) نکات دیگری نیز وجود دارد که باید نسبت به آنها آگاهی کامل داشته باشید.برای کالری سوزی و کاهش وزن، تمرینات ورزشی موثر ضروری ترین بخش برنامه است. ورزش های هوازی اگر به درستی و به موقع انجام بشوند با تاثیر به سزایی که بر عملکرد قلبی-عروقی بدن دارند، تمرینات موثری محسوب می شوند.در این مقاله می خواهیم بعد از خرید تردمیل به بررسی محاسبه سوزاندن کالری با تردمیل بپردازیم.اگر شما می خواهید بدانید از چه برنامه ای در تردمیل برای سوزاندن بیشتر کالری باید استفاده کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید:

روش محاسبه سوزاندن کالری با تردمیل

دویدن یا راه رفتن بر روی تردمیل، یک ورزش هوازی بسیار خوب است که باعث قوی شدن ماهیچه های بدن و سوزاندن کالری اضافه می شود. کار با تردمیل یک نوع ورزش ایروبیک نیز به حساب می آید؛ چون ورزش ایروبیک به فعالیتی گفته می شود که در مدت زمان طولانی، یک سری حرکات ریتمیک را به صورت مکرر انجام می دهند. شما می توانید با گوش دادن به موزیک تند ورزشی بر روی تردمیل ، به طور ریتمیک گام بردارید و از فواید ورزش ایروبیک بهرمند بشوید. با کار بر روی تردمیل می توانید با یک ساعت ورزش بیش از 600 کالری بسوزانید. راه رفتن بر روی این دستگاه، سبب تقویت و اصلاح عضلات پا، ران ها و باسن می شود. بسیاری از خانم ها در این مناطق بدن توده های چربی زائد دارند.

در این  قسمت از مقاله میزان کالری مصرفی در هنگام ورزش با تردمیل را به نسبت شیب و سرعت در جدول زیر نمایش می دهیم . البته وزن خود ورزشکار یکی از عوامل موثر میزان مصرف کالری در استفاده از تردمیل می باشد زیرا شما در هنگام ورزش با تردمیل وزن خود را تحمل می کنید و این یک عامل موثر در کالری سوزی با تردمیل است جدول زیر برای افرادی است که وزن متناسب دارند تهیه شده است و برای فهمیدن میزان کالری مصرفی نسبت به وزن خود باید از برنامه های مصرف کالری استفاده کنید که سعی می کنیم در مقاله های بعدی این برنامه را در اختیار شما قرار دهیم .

بیشتر سعی کنید در هنگام استفاده از تردمیل سرعت و شیب را تغییر دهید چون ورزش یک نواخت هم موجب خستگی بیشتر می شود هم اینکه بدن شما به آن حالت از ورزش عادت کرده و کالری کمتری مصرف می کند. بهتر است برای تنوع ورزشی از ورزش های ترکیبی و هم چنین از برنامه های ورزشی ذخیره در تردمیل خود استفاده کنید .

محاسبه سوزاندن کالری با تردمیل

  • سرعت                11 km/h
  • شیب                      4%
  • میزان مصرف کالری   320
  • سرعت                 11 km/h
  • شیب               2%
  • میزان مصرف کالری      298
  • سرعت                 11 km/h
  • شیب                 6%
  • میزان مصرف کالری       344
  • سرعت                14.5 km/h
  • شیب                 4%
  • میزان مصرف کالری        421
  • سرعت                12.5 km/h
  • شیب                 2%
  • میزان مصرف کالری            344
  • سرعت                 12.5 km/h
  • شیب                   4%
  • میزان مصرف کالری              372
  • سرعت                 12.5 km/h
  • شیب                   6%
  • میزان مصرف کالری              397
  • سرعت                5.5 km/h
  • شیب                  2%
  • میزان مصرف کالری              100
  • سرعت                5.5 km/h
  • شیب                  4%
  • میزان مصرف کالری              121
  • سرعت                5.5 km/h
  • شیب                 6%
  • میزان مصرف کالری              115
  • سرعت               7 km/h
  • شیب                4%
  • میزان مصرف کالری              167
  • سرعت               7 km/h
  • شیب               6%
  • میزان مصرف کالری              181
  • سرعت               7 km/h
  • شیب              2%
  • میزان مصرف کالری              152
  • سرعت              14.5 km/h
  • شیب              2%
  • میزان مصرف کالری             391
  • سرعت              7 km/h
  • شیب              0%
  • میزان مصرف کالری             135
  • سرعت              12.5 km/h
  • شیب              0%
  • میزان مصرف کالری             312

محاسبه سوزاندن کالری با تردمیل

چگونگی سوزاندن 800 کالری در روز، فقط با تردمیل

یک پوند یا 450 گرم، معادل 3500 کالری است و کاهش وزن سالم برای هر هفته، 1 تا 2 پوند، معادل تقریبا 1 کیلوگرم است. شما باید از طریق ورزش، مانند راه رفتن یا دویدن روی تردمیل مقدار زیادی کالری بسوزانید.

گام 1:

قبل از استفاده از تردمیل، 5 تا 10 دقیقه با حرکات کششی خودتان را گرم کنید.

به عنوان مثال:روی تردمیل، پیاده روی کنید یا بدوید و سپس بازوها، پاها، ران ها، کمر، بازوها و زانوهایتان را قبل از انجام ورزش بکشید.

گام 2:

توصیه می شود که برای کاهش وزن، روزانه بین 60 تا 90 دقیقه ورزش های هوازی انجام دهید.

این کار را 5 روز در هفته تکرار کنید، که علاوه بر لاغر شدن برای مراقبت از سلامت کلی نیز مفید است. این توصیه ها برای بزرگسالان است اما بهتر است که افراد زیر 18 سال ،هر روز 60 دقیقه تمرین و ورزش داشته باشند.

گام3:

روزانه با سرعت 3/5 کیلوتر بر ساعت روی تردمیل حرکت کنید، هر شخصی با این سرعت ، هر یک ساعت حدود 298 کالری می سوزاند.

کاهش وزن سریع

گام 4:

روزانه با سرعت 5 کیلومتر برساعت بر روی تردمیل بدوید، که باعث می شود هر یک ساعت، 596 کالری بسوزانید.

گام 5:

سپس با سرعت 7/5 کیلومتر بر ساعت، بر روی تردمیل بدوید، تا حدود 930 کالری در ساعت بسوزانید.

گام 6:

به تدریج برای افزایش سوزاندن کالری، سرعت خود را بیشتر کنید.

اگر به طور معمول با سرعت 5 کیلومتر راه می رفتید، اکنون به 7 کیلومتر ارتقا دهید و این روند را تا جایی بالا ببرید و ادامه دهید، که باعث شود در هر ثانیه ، بین 90 تا 120 کالری بسوزانید.

محاسبه سوزاندن کالری با تردمیل

کالری سنج تردمیل

چگونه بفهمیم که ۲۰۰ کالری سوزانده ایم؟ وسایل ورزش و یا برنامه‌های فیتنس می‌توانند مقدار کالری سوزانده شده را تخمین بزنند. اما با این حال خطا‌هایی در این موارد وجود دارد، چون میزان کالری که هر فرد می‌سوزاند می‌تواند متفاوت باشد.

حتی اگر سن، وزن و ... را هم به این ابزار بدهید باز هم نمی‌توانند محاسبه دقیقی را انجام دهند، چون مواردی مانند درصد چربی را حساب نمی‌کنند. شاید تردمیل‌های جدید تخمین زننده کالری دقیق تری داشته باشند، اما با این حال نمی‌توان گفت: محاسبه‌ای بی خطا دارند.

دیگر مواردی که روی بهبود وضعیت ورزش تمرکز دارند عبارتند از: نوع غذا خوردنتان در طول ورزش. نوع غذایی که می‌خورید در بالا رفتن توان ورزشی و ریکاوری تاثیر مستقیم دارد بنابراین باید حتما به کیفیت کالری که دریافت می‌کنید توجه داشته باشید.

محاسبه کالری چگونه انجام می شود؟

شمارش گرهای کالری از سال ۱۹۷۷ بسیار محبوب شدند، اما شاید ابزار مناسبی برای دستیابی به اهداف شما نباشند. در خیلی از موارد اعداد نشان داده شده از مقدار واقعی فاصله زیادی دارد.

در تحقیقات آزمایشگاهی، محققان از دستگاه های اندازه گیری بسیار پیشرفته ای مانند ECG و یا EKG بهره می گیرند. این دستگاه ها که ضربان قلب و همچنین میزان تبادل اکسیژن را اندازه گیری می کنند. این دستگاه های پیشرفته ازمایشگاهی میزان کالری مصرفی را کاملاً درست نشان می دهند. اما باید توجه کنیم که وسایل آزمایشگاهی بسیار گران هستند و در باشگاه ها پیدا نمی شوند.

کالری روی دستگاه های هوازی چگونه محاسبه می شود؟

دستگاه های اندازه گیری کالری نصب شده روی دستگاه های هوازی بر اندازه گیری های ساده تری تکیه می کنند. مثلاً تردمیل، وزن و سن شما و شاید چند پارامتر دیگر را می پرسد و با توجه به آن پیش بینی می کند که چه میزان کالری در حین دویدن می سوزانید و از داده های پیچیده تری استفاده نمی کند.

کالری روی دستگاه های هوازی بر اساس سن، قد، وزن و سرعت اجرای تمرین شما محاسبه می شود. هر پارامتری که دستگاه درباره ی آن سوال نکند، به صورت اتوماتیک و از پیش تعیین شده یک عدد مشخص در نظر می گیرد. البته این کار بر مبنای یافته های علمی و تحقیقات صورت می گیرد، اما هنوز هم برای شما ممکن است عدد دقیقی نباشد. از آن جایی که سوزاندن کالری تحت تاثیر عوامل بیشتری از وزن ، جنسیت ، سن ، ترکیب بدنی و شدت تمرین است، کالری نشان داده شده روی دستگاه ها، ۱۰۰ درصد دقیق نخواهد بود.

محاسبه سوزاندن کالری با تردمیل

کالری نشان داده شده روی تردمیل تا چه حد درست است؟

تردمیل مانند دستگاه هایی که ضربان قلب را اندازه گیری می کنند، از نبض شما برای محاسبه ی میزان کالری سوزانده شده، استفاده نمی کند. برای محاسبه کالری فقط بر سرعت و همینطور مسافت پیموده شده تکیه می کند. برای محاسبه کالری روی دستگاه های هوازی از جمله تردمیل هیچ سوالی درباره اینکه سطح آمادگی جسمانی افراد چقدر است وجود ندارد. برای مثال برای محاسبه میزان کالری روی تردمیل یک فرد مبتدی اگر با سرعت ۷ راه برود هیچ فرقی با یک ورزشکار حرفه ای ندارد

برچسب ها: قیمت تردمیل کالری شمار لاغری با تردمیل لاغری در یک هفته با تردمیل محاسبه سوزاندن کالری با تردمیل #Calculate calorie burning with a treadmill Calculate calorie burning with a treadmill



دیدگاه
دیدگاه شما :