فواید استفاده از تردمیل

2/اسفند/1399 تردمیل - مقالات بدون دیدگاه

فواید استفاده از تردمیل : ورزش کردن یکی از ارکان سلامتی محسوب می گردد . امروزه با توجه به گسترش تکنولوژی و ساخت تجهیزات مختلف ، ورزش مثل گذشته صرفاً به محیط باز محدود نمی شود و انسان می تواند در محیط های بسته مثل خانه و باشگاه نیز ورزش نماید . یکی از این تجهیزات که شرایط ورزش در محیط بسته را فراهم می آورد تردمیل می باشد . یکی از فواید استفاده از تردمیل همین مورد است که ذکر شد یعنی شرایطی برای افرادی که تمایلی به حضور در محیط های باز و شلوغ برای پیاده روی و ورزش ندارند فراهم می آورد که در منزل بتوانند از مزایای پیاده روی که با لقب مادر ورزش ها شناخته می شود بهره مند گردند . از تردمیل در باشگاه های بدنسازی و منازل جهت کاهش وزن ، تقویت عضلات ، افزایش کارایی و عملکرد قلبی - عروقی و ... استفاده می گردد . در ادامه بیش تر پیرامون فواید استفاده از تردمیل سخن خواهیم گفت .

فواید تردمیل در بدن سازی

1. استفاده از تردمیل باعث جلوگیری از آسیب دیدگی و یا کاهش آسیب های ناشی از پیاده روی یا دویدن در فضای آزاد می گردد . از آن جایی که دویدن روزانه بر روی بتن و آسفالت سطوح خیابان می تواند موجب آسیب دیدن مفاصل قسمت پا شود ، استفاده از تردمیل که دارای سطح ملایم تری است می‌تواند موجب کاهش احتمال و شدت آسیب دیدگی شود . همچنین با دویدن روی تردمیل می توان از زمین خوردن و پیچ خوردگی پا که در دویدن و پیاده روی در خیابان ها احتمال روی دادن آن ها زیاد است تا حد زیادی جلوگیری نمود .

2. یکی دیگر از فواید استفاده از تردمیل این است که می توان تمرینات را متنوع نمود . تردمیل قابلیت این را دارد که برای پیاده روی آرام و آهسته ، دویدن آرام و یا تند تنظیم شود . همچنین می توان شیب تردمیل را تنظیم نمود که بتوانیم پیاده‌روی در سربالایی را نیز شبیه سازی و تجربه نمایید . انسان هنگام دویدن روی شیب کالری زیادی مصرف می کند که برای لاغری سریع و بهبود قدرت و استحکام پاها بسیار مفید می باشد .

3. با استفاده از تردمیل می توان تمرین خود را سفارشی کردن . می‌توان با سرعت ثابت دوید ، مسافت معینی را دوید ، مقدار کالری سوخته شده را با دقت بررسی نمود و ... .در حالت کلی می‌ توان گفت با استفاده از تردمیل می توان نظارت بسیار دقیقی بر تمارین خود داشته باشیم و اینگونه می‌توانیم تمارین را با کیفیت بیش تری انجام دهیم .

4. ممکن است انسان انگیزه ی لازم برای پیاده‌ روی داشته باشد اما شرایط جوی و آب و هوایی اجازه ی پیاده روی را به انسان ندهد . یکی از فواید استفاده از تردمیل این است که در هر شرایط آب و هوایی می توان تمرین خود را ادامه داد و گرما و سرمای هوا دیگر برای ورزشکار محدودیتی برای ورزش ایجاد نخواهد کرد .

5. انجام تمرین سخت و روزانه برای ورزشکاران حرفه ای خوشایند است اما از آن جایی که عضلات برای بازیابی و استراحت نیازمند زمان هستند باید در نظر داشت که این کار برای هر روز هرگز توصیه نمی شود . پس ورزشکار باید برنامه‌ ای متناوب و ترکیبی از تمارین سخت و آسان داشته باشد . تردمیل ها با داشتن قابلیت تنظیم های متنوع و برنامه های از پیش تعیین شده می‌ توانند این تناوب را در تمرین افراد ورزشکار ایجاد نمایند .

6. شاید دویدن و پیاده روی طولانی برای آدم خسته کننده و کسل کننده باشد اما یکی از فواید استفاده از تردمیل این است که می‌ توان از این خستگی و کسل کنندگی جلوگیری نماید . ورزشکار هنگام دویدن روی تردمیل می تواند تلویزیون ببیند این ببیند کتاب بخواند ، مجله بخواند ، موسیقی گوش کند و ... .

فواید استفاده از تردمیل

فواید تردمیل برای لاغری

یکی از راه‌ها و تمارینی که باعث لاغری‌ می شود دویدن روی شیب است . می توان شیب تردمیل را تنظیم نمود که این گونه هنگام دویدن با افزایش مصرف کالری وزن کاهش می‌ یابد . یکی از عوامل تاثیر گذار در کاهش وزن و توده های چربی ضربان قلب بالا می باشد ( ضربان قلب باید متوسط باشد بیش از اندازه بودن و یا کم بودن آن برای سلامتی مضر است ) . به تعداد تپش های قلب در هر واحد زمان( معمولاً در دقیقه ) نرخ ضربان قلب می گویند . تردمیل ها غالباً دارای سیستم نظارت بر ضربان قلب می باشند که امکان بررسی و نظارت بر ضربان قلب ، نرخ ضربان قلب و میزان پیشرفت را به انسان می‌دهد ‌. در حالت کلی می توان بیان نمود که تردمیل با افزایش ضربان قلب و متابولیسم بدن می تواند تا حد زیادی باعث لاغری گردد . با استفاده از تردمیل ها می توان قسمت های ران ، باسن و حتی شکم را لاغر نمود .

تردمیل برای لاغری شکم

از تردمیل می توان برای لاغری شکم و پهلو استفاده کرد . نتایج تحقیقات نشان می‌ دهد که دویدن زیاد باعث درگیر کردن بیشتر عضلات می شود . بنابراین اگر قصد داریم از تردمیل برای لاغری شکم استفاده کنیم باید روزانه تمرین نماییم و هر روز به شدت آن اضافه کنیم . سایر مواردی که در هنگام استفاده از تردمیل برای لاغری باید آن ها را مد نظر قرار دهیم عبارتند از :

حفظ حالت صحیح بدن ( کمر صاف و شانه ها در حالت آرام و بدون فشار باشند )
تنفس صحیح و موثر استفاده
استفاده از دست ها و بالا و پایین بردن آن ها که باعث افزایش سوختن چربی و مصرف کالری و در نتیجه افزایش سرعت کاهش وزن می شود .
استفاده از برنامه ی تمرینی متناوب ضمن ایجاد شوک به بدن می‌ تواند برای لاغری بسیار مناسب باشد .
بهترین راه برای رسیدن به تناسب اندام افزایش مقاومت است . با افزایش سطح مقاومت ، ماهیچه‌ های بدن به چالش کشیده می‌شوند و کالری بیش تری خواهد سوزاند . برای افزایش مقاومت می توان دست ها را کمی از آرنج خم نمود و به سمت بالا برد در این حالت با افزایش مقاومت ، عضلات ناحیه ی شکم ، ران و باسن به چالش کشیده می‌شوند .
داشتن رژیم غذایی مناسب به‌ گونه‌ای که کالری ورودی به بدن ما بیش تر از کالری سوخته شده نباشد بسیار مهم است .

فواید استفاده از تردمیل

تردمیل و ساییدگی زانو

زانو ها که از مفاصل تشکیل شده اند به دلیل تحمل وزن و نیرو بسیار آسیب پذیر هستند و فعالیت هایی مثل دویدن می تواند باعث ایجاد تنش‌ هایی در آن ها گردد . به طور کلی می‌ توان گفت استفاده از تردمیل آسیب کم تری به زانو نسبت به پیاده روی و دویدن در فضای آزاد می گذارد . تعبیه شدن ضربه گیرها و وجود تسمه و موتور در تردمیل تا حد زیادی از فشار ها و آسیب های احتمالی جلوگیری می کند . بنابراین نمی‌ توان گفت صرفاً استفاده از تردمیل باعث ساییدگی زانو خواهد شد بلکه عواملی مانند : استفاده ی بیش از اندازه از تردمیل در صورت نداشتن مهارت کافی در دویدن و نداشتن برنامه ای مناسب و صحیح ، عدم استفاده از کفش مناسب ، صاف بودن کف پا ، گرم نکردن پیش از تمرین ، ضعف عضلات ساق پا ، اضافه وزن و ... نیز می‌ توانند باعث شوند استفاده از تردمیل خطرناک باشد . بنابراین با رعایت مسائل و نکات اصولی پیاده روی و دویدن روی تردمیل و همچنین انتخاب تردمیل با کیفیت تا حد بسیار زیادی از آسیب دیدن زانو ها جلوگیری خواهد شد .

نکته مهم در خرید تردمیل

تردمیل ها به عنوان یکی از اصلی ترین ابزار برای تمرین های هوازی استفاده می شوند . از تردمیل برای کاهش وزن ، تقویت عضلات ، افزایش کارایی سیستم قلبی - عروقی و ... استفاده می گردد . در عین حال که تردمیل ها مزایای فوق‌العاده‌ ای دارند در صورت رعایت نکردن موارد اصولی و ایمنی در هنگام خرید و استفاده از آن ها برای انسان و اعضای بدن انسان خطرناک نیز می‌ باشد و خطراتی همچون ساییدگی زانو و آسیب جدی به مفاصل را در بر خواهد داشت .

برچسب ها: نکته مهم در خرید تردمیل تردمیل و ساییدگی زانو تردمیل برای لاغری شکم فواید تردمیل برای لاغری فواید تردمیل فواید تردمیل در بدن سازی عوارض استفاده از تردمیل نکات استفاده از تردمیل فواید استفاده از تردمیل



دیدگاه
دیدگاه شما :